Fiske med Jocke

Igår vart det så pass fint väder att man bara inte kunde låta bli att åka ut på sjön. Jocke hängde med ut denna dag och väl på plats på första fiskestället så var det fullt med betesfisk som sprattla både här & där. Jag lyckades lura upp en gädda på första kastet medan Jocke tog lite längre tid på sig att får upp första fisken. Och det var en riktig gigant som ni ser på bilden ovanför 🙂 Det “högg” på en 18 grams reflexspinnare. Jag fick några mer gäddor innan vi åkte vidare för att leta abborre och gös. Men de uteblev på nästa ställe också… lyckades dock få på en skaplig gädda som vägrade komma upp till ytan utan simmade omkring runt båten…. till sist måste linan ha gått emot en sten för hux flux så gick den av. Jaja, det hade ju varit skoj att få se den iallafall…

Det kändes som om gäddorna var på hugget denna dag för både Jocke och jag råkade ut för att det “duttade” till i spöt och så var betet borta!

Till sist lyckades vi iallafall få upp varsin abborre och när vi gav upp så hade jag lyckas landa 5 fiskar medans Jocke fick 2… Gissar att det blir annorlunda när vi drar till Norge om mindre än två veckor!

Örebro Pride

Igår kväll var vi inne i stan och kollade på Pride-festivalen 🙂 Kul att se alla glada människor.  När paraden gått förbi oss (vi stod ungefär vid Harrys längs med svartån) så gick vi in på Gröna grodan och åt lite.  Sen gick vi till Stadsparken där vi mötte upp familjen Hulldin och kollade på uppträdandet. Jag tyckte Fashion Pack och Anna Book var bäst. Vid 22:00 var det slut och då åkte vi hem.

Idag hade vi sovmorgon så skönt! Kl. 8 gick vi upp. Sovmorgon för mig ialla fall 😉
Idag var det alltså dags för vägning och se hur första veckan efter semestern har gott: – 3,5kg blev det. Är riktigt nöjd med veckan:
Gym: Mån, Tis, Ons, Tors, Fre
Promenad: Mån, Ons, Lör
Mat: 5-6 mål om dagen.
Nu blir det planering inför nästa vecka.
Det är bara att Kämpa och hålla i!

Idag på schemat är det alltså kost- och träningsplanering, tvätta, träna, ta en promenad och så spelar Färjestad en CHL match som vi tänkte titta på. Den visas på SVT2.
Ha en fin söndag. Imorgon börjar en ny härlig vecka!

Förberedning

Idag så vart det en sväng till Odensbacken för att försöka jaga ihop lite betesfisk till morgondagens fiskesväng till Sottern med Daniel Hallborg. Tänkte att vi skulle meta lite gös och då är det gött att slippa börja med att meta upp småfirrar, man vill ju gå direkt på de stora!

Blodomloppet

Idag så skulle jag gått blodomloppet och Maria springa milen. Men det högg till i knävecket idag så blir det att ta det lugnt igen.
Inte för att man gjorde något särskilt för att det skulle börja göra ont igen. Det kommer med största säkerhet från lördagens kräftskiva, hade riktigt ont i knäna i söndags. Det vart lite mycket. Men det är sånt som händer när man har roligt.

Hoppas att det går bra för Maria och de andra brudarna att springa.